התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                תאריכים טובים לחתונה - מתי כדאי להתחתן? ביז או בכה בטבת?

                מספר סידורי: 53638
                שאלה:
                שלום הרב רביד , רציתי לשאול אותך איזה תאריך עדיף יותר להתחתן בו? יז' לחודש או כה' בחודש? או ששניהם לא טובים? אשמח אם תכתוב לי באיזה תאריכים טוב להתחתן ובאיזה תאריכים לא כדאי להתחתן. תכתוב לנו לפחות 5 תאריכים טובים לחודש טבת , או שתכתוב לנו באופן כללי תאריכים טובים לחתונה לכל החודשים ואנחנו נבחר. תודה על הכל כבוד הרב אנחנו מאוד מעריכים את הרב ומאוד אוהבים את האתר.


                תשובה:

                במקרה שני התאריכים שבחרתם אינם מומלצים כלל וכלל.
                ע"פ מהות הימים בחודש וכן ע"פ מה שמובא בספר תפילה למשה אין המלצה על התאריכים הנ"ל , יש תאריכים שיש לגביהם מחלוקת , ויש תאריכים שכולם מסכימים עליהם שאינם מומלצים כלל וכלל ולכן ראוי שתחפשו תאריך אחר.

                באופן כללי ראוי להתחתן בתחילת החודש ולא בסוף החודש , ראוי לבדוק היטב שעברו שבעה ימים מתום המחזור ולקבל הדרכה מפורטת וייעוץ ממדריכת הכלות של הכלה, כדי לוודא שהכל יתנהל על מי מנוחות וממדריך החתנים, אין למהר ולהילחץ בגלל שזה התאריך היחיד שיש לבעלי האולמות , תאריך החתונה ואפילו שעת החתונה הם שעות מיוחדות ומשפיעות מאוד על הצלחת הנישואין ולעם ישראל נמסרו סודות גדולים בעניין ימי החתונה, תאריכי החתונה וזמנים הראויים להתחתן בהם , וכדאי לקרוא את המידע אך אסור לפסוק על פי הדברים המובאים כאן כלל וכלל , כל פסיקה וקביעת תאריך לחתונה וכיוצב' , תהיה אך ורק ע"פ מדריך חתנים ואישור הרב של החתן המדובר. דברי הרב חשובים יותר מהדברים הכתובים כאן ואין בדברים המובאים כאן לסתור דברי רב כזה או אחר , התאריכים המובאים כאן הם בגדר המלצה בלבד ויש מחלוקות רבות בנושא וחכם עיניו בראשו לחקור ולדרוש הדק היטב בטרם יקבל החלטה. בשורות טובות לכל בית ישראל. (יש שלא חששו לתאריכים הנ"ל כלל ועיקר)

                מהות הימים בחודש באופן כללי:
                א - טוב לכל דבר
                ב - להתייעץ עם רב
                ג - לא  מומלץ בכלל - לשאול רב
                ד - טוב לכל מלאכה ולהתחתן
                ה - רע לכל מלאכה ולא יקח בו אשה (לא מומלץ להתחתן בו)
                ו - טוב להרבה דברים וכן לשאת אשה
                ז - לא מומלץ (בבוקר) - לשאול רב
                ח - טוב למשא ומתן ולשאת אשה
                ט - בינוני - לשאול רב
                י - טוב לכל דבר
                יא - טוב לכל מלאכה (במיוחד בבוקר)
                יב - טוב לכל מלאכה (כל היום) - (יש מי שאומר שלא מומלץ להתחתן בו) לשאול רב.
                יג - לא מומלץ - לשאול רב (לא מומלץ להתחתן בו)
                יד - טוב מאוד (במיוחד בבוקר)
                טו - לא מומלץ - לשאול רב (לא מומלץ להתחתן בו)
                טז - טוב לכל דבר (במיוחד בבוקר)
                יז - רע לכל דבר (בערב) - (לא מומלץ להתחתן בו) לשאול רב.
                יח - בינוני - יום טוב למסעות  - (יש מי שאומר שלא מומלץ להתחתן בו) לשאול רב.
                יט - יום טוב למשא ומתן
                כ - טוב  - (יש מי שאומר שלא מומלץ להתחתן בו)
                כא - לא מומלץ - במיוחד בבוקר - לשאול רב
                כב - טוב לכל פעולה (כל היום)
                כג - טוב לצאת ולבוא - כל היום
                כד - לא מומלץ (בעיקר בבוקר) - לשאול רב
                כה - לא מומלץ (כל היום) - לשאול רב
                כו - טוב לכל דבר
                כז - בינוני (במיוחד בבוקר) - לשאול רב
                כח - בינוני (כל היום)
                כט - בינוני
                ל - בינוני (בעיקר בבוקר)

                באופן פרטני - ימים שראוי לחוש להם ע"פ דברי האר"י ז"ל (כמובא בספר תפילה למשה) .
                כתב האר"י זיע"א אלו הם הימים שהם מסוכנים להתחיל בהם ולעשות שום דבר, ולא ללכת בדרך ולא לעשות שום מלבוש, ולא לישא אשה, ולא להקיז דם, שכל מה שיעשה בהם יסתכן האדם העושהו על כל פנים, רח"ל. והימים האלה נזכרים ונעשים בכל דור ודור ואמרו כי כל המתחיל בהם דבר בעולם, בין בים ובין ביבשה, כקונה, כמוכר, כלוה, כמלוה, כבונה, כנוטע והמארס אשה או נושא אשה, או המבקש איזו שררה על דבר שבעולם, המתחיל בהם, אחריתו יהיה נבל, ועוד אמרו לעולם לא נגזרה גזרה על האדם... אלא מפני שמתחיל בהם.

                חודש ניסן: הימים: ז', ט', יא', טז', כא', כד'.
                חודש אייר: הימים: ה', ז', טו', כב'
                חודש סיון: הימים: א', ו', ט', כו'
                חודש תמוז: הימים: יד', טו', יז', כ', כט'
                חודש אב: הימים: ט', י', יט', כ', כב', כז'
                חודש אלול: הימים: ט', יז', כח', כט'
                חודש תשרי: הימים: ו', י', כח'
                חודש חשוון: הימים: ז', יא', טו', כא'
                חודש כסלו: הימים: א', ח'
                חודש טבת: הימים: א', ב', ד', ו', ז', יא', יז', כ', כד', כה', כו', כז'
                חודש שבט: הימים: ט', יז', יח', כד', כה', כו'
                חודש אדר א' + אדר ב': הימים: ג', טו', יז', יח', כח'.

                הודעה חשובה לקהל הרחב. 
                הימים הנ"ל מופיעים בספר תפילה למשה שלקט וערך רפאל ב"ר שלום רפאלי הי"ו הוצאת בית המדרש "אור השלום" , על הספר יש הסכמות של הרבנים הבאים:
                הרב כדורי זצוק"ל , הרב עובדיה יוסף זצוק"ל , הרב מרדכי אליהו זצוק"ל. מי שרוצה רשאי לסמוך על הדברים שהובאו שם ומי שלא רוצה אינו חייב לסמוך על זה.

                לאחרונה נודע לי שהרב מוצפי שליט"א למשל לא סומך על התאריכים הנ"ל ראו להלן:

                שאלה מספר 101189
                שלום רב , בספר תפילות משה לר' מרדכי שרעבי מובאים ימים לא טובים ממרן האר"י , האם מו"ר יכול להביא מקור מהאר"י והאם יש לחשוש לתאריכים הללו? תודה.

                תשובת הרב: 
                שקר וכזב , אין דבר כזה כלל בדברי האריז"ל והדברים ידועים שכל זה המצאה מוחלטת וחשש יש בכך של איסור לא תעוננו לומר עונה זו יפה ועונה זו אינה יפה. ומדוע הזכרת את הרב שרעבי כאשר לא הוא כתב את הספר?  וכדאי לדייק בדברים.
                ועוד ענה הרב בשאלה אחרת בנוגע לתאריכים הנ"ל , דברים אלה לא יצאו מפיו של אור עינינו רבנו האריז"ל כלל ועיקר ומה שראית כתבו בשמו דמיון הוא ולא היה, ולא הזכירו הגאון חיד"א ולא הגאון הבן איש חי ז"ל שהיו נאמני ביתו.

                דעתי האישית:
                לי קצת קשה כיצד נתנו גדולי הרבנים הסכמתם לליקוטיו של  רפאל ב"ר שלום אם הדברים שליקט וכתב הם שקר גמור? אברר את הנושא לעומק ואשוב עם תשובה.
                הרשימה מובאת בספר "תפילה למשה" למקובל רבי מרדכי שרעבי זיע"א בשער העצות חלק א' עמוד 233

                ימים מומלצים:  
                (רק אחרי שהתחשבתם בתאריך המחזור החודשי ונועצתם במדריכת כלות ועיינתם ברשימת ההמלצות העליונה) מי שיש לו רב יעשה שאלת רב ולא יחשוש משום תאריך, במיוחד לא לאחר שראינו את דברי הרה"ג בן ציון מוצפי בנושא והנושא ייבדק

                יום שלישי: פעמיים כי טוב ואמרו חז"ל -  "טוב לשמים וטוב לבריות".
                ראש חודש: תחילת החודש העברי מצוין להתחיל זוגיות , רבים נוהגים להתחתן בר"ח.
                אך ראוי לחוש לא' בסיון, כסליו וטבת כפי שמובא בשם האר"י ראה לעיל רשימה.
                יום ט"ו לחודש: הירח במילואו , זה יום טוב לקבוע בו חתונה אבל רצוי לא מאוחר יותר. (ויש מי שיאמר שע"פ הסוד זה יום רע לכל דבר ואין להתחתן בו כלל וכלל)    
                וראוי לחוש לדברי הארי בחודשים אייר , תמוז , חשוון , אדר בט"ו בחודש.      
                י"א בתשרי:
                יום מסוגל לפי המסורת החסידית.
                י"א – י"ג בתשרי: (קבלה) ד' הימים שבין כיפור לסוכות (אין לערוך חתונה ביום י"ד בתשרי).
                חודש כסלו: משום שחל בו חג החנוכה. (למעט א' וח' בכסליו שיש לחוש כמובא לעיל)
                ימי החנוכה: ימים מעולים לחתונה , סגולה לאור והצלחה.
                ט"ו בשבט: ראש השנה לאילנות , תאריך מצוין לחתונה.
                חודש אדר: חודש של שמחה "משנכנס אדר מרבים בשמחה" , סגולה למזל והצלחה.
                פורים קטן: בשנה מעוברת, בי"ד וט"ו באדר ראשון ("פורים קטן" ו"שושן פורים קטן")
                שושן פורים: יום אחרי פורים , גם יום מיוחד.
                ט"ו באב: כך מובא במסורת חז"ל שיום זה מסוגל להצלחה.
                חודש אלול: חודש מלא ברחמים , סגולה שה' יתמלא ברחמים על בני הזוג.
                אך ראוי לחוש לתאריכים שהזהיר מהם האר"י: ט', יז', כח', כט' באלול.

                לא מומלץ
                ימי שישי ומוצאי שבת: משום שכיום הדבר עשוי לגרום לחילול שבת , למרות שיש סוברים שחתונה ביום שישי בבוקר היא דבר מבורך (בוקר זה חסד) ראוי להיזהר לא לגרום לחילול שבת
                עשרת ימי תשובה: ימים של חשבון נפש.
                ערב וחג פורים: קשה מאוד להצליח לקיים את מצוות החג וחתונה ביחד.

                אסור להתחתן בימים אלו
                ערבי חג: אסור לערוך חתונה ב-ט' תשרי (ערב יום כיפור), י"ד תשרי (ערב סוכות), י"ד ניסן (ערב פסח), ה' סיון (ערב שבועות) וכ"ט אלול (ערב ראש השנה).
                חגים: בחגים התנכיי"ם הבאים אסור לערוך חתונות: ראש השנה (א-ב תשרי); יום כיפור (י' תשרי); חג סוכות (ט"ו תשרי בארץ, ט"ו-ט"ז תשרי בחו"ל); שמיני עצרת ושמחת תורה (כ"ב תשרי בארץ, כ"ב-כ"ג תשרי בחו"ל); יום טוב ראשון של פסח (ט"ו ניסן בארץ, ט"ו-ט"ז ניסן בחו"ל); שביעי ואחרון של פסח (כ"א ניסן בארץ, כ"א-כ"ב ניסן בחו"ל) וחג השבועות (ו' סיון בארץ, ו-ז סיון בחו"ל).
                חול המועד: "אין מערבין שמחה בשמחה" - חול המועד סוכות (ט"ז-כ"א תשרי בארץ, י"ז-כ"א תשרי בחו"ל), וחול המועד פסח (ט"ז-כ ניסן בארץ, י"ז-כ ניסן בחו"ל).
                ימי צום: מותר רק לאחר צאת הכוכבים: צום גדליה (ג' בתשרי), וצום עשרה בטבת (י' טבת). בימי הצום הבאים מותר לערוך חתונה לאחר צאת הכוכבים, אך לא מומלץ מסיבות מעשיות: תענית אסתר (י"ג אדר), ויום כיפור (י' תשרי). בימי הצום הבאים אין לערוך חתונות כלל: י"ז בתמוז, ט' באב.
                שלושת השבועות ותשעת הימים: שלושת השבועות הם 21 יום מיום י"ז בתמוז (שבו נפרצו חומות ירושלים) עד לט' באב (בו נחרב בית המקדש); תשעת הימים הם מר"ח (א') באב עד לתשעה בו. ימים אלו הם ימי אבל לאומיים על חורבן ירושלים ובית המקדש, ואין לערוך בהם חתונות. (למנהג ספרד ניתן לערוך נישואין בין י"ז בתמוז ועד לא' באב).
                ספירת העומר: נוהגים בימים אלה אבלות (כל אחד ינהג כפי מנהג עדתו המובא בהלכה)

                ימים בהם לא צמים
                בתאריכים הבאים חתן וכלה שנוהגים לצום ביום חופתם לא יצומו.
                שבת: אם החתונה חלה במוצאי שבת
                ראש חודש: מחלוקת יש בפוסקים אם לצום בר"ח ניסן
                י"א בתשרי: יום אחרי יוה"כ החתן והכלה פטורים מן הצום.
                אסרו חג (יום לאחר החג): כ"ג תשרי בארץ, כ"ד תשרי בחו"ל; כ"ב ניסן בארץ, כ"ג ניסן בחו"ל; ז' סיון בארץ, ח' סיון בחו"ל.
                חנוכה: כ"ה בכסלו עד לב' בטבת (בשנים מסויימות ג' בטבת).
                ט"ו בשבט.
                פורים ושושן פורים קטן: י"ד-ט"ו אדר ראשון.
                פורים ושושן פורים: י"ד-ט"ו אדר (ראה לעיל במדור "לא מומלץ").
                ט"ו באב.  - "מקורות מידע - תאריכים טובים לחתונה - לחצו כאן למידע מורחב"

                ע"פ הסוד כך ראיתי באחד הספרים \ הדברים שתקראו בקטע הבא אינם ע"פ פסיקה
                הלכתית , אלא ע"פ דברים שראיתי בספרים , אין להסתמך על הדברים וראוי לעשות
                שאלת רב בתאריכים המדוברים (שכתבתי לכם...) כמו כן חשוב לזכור שאין פוסקים
                הלכה ע"פ הסוד , מעיקר הדין כל התאריכים מותרים למעט תאריכים מפורשים שחזל אסרו לנו להתחתן בהם , הדברים הם בגדר המלצה בלבד וכל אחד יעשה דעת תורה.

                איך מחשבים את התאריך? ממתי מתחיל היום?
                לתשומת לבכם: החל מהשקיעה מתחיל יום חדש.
                כלומר: שקיעת השמש ביום א' היא כבר תחילת יום ב'
                לכן אם התחיל יום יג' (שלא מומלץ להתחתן בו) הרי שאחרי השקיעה כבר
                מתחיל יום יד' שהוא טוב יותר. לכן יש לבדוק היטב בלוח באיזה ערב מתחתנים.
                 
                דוגמא נוספת לבירור העניין.
                יום ג' לפני השקיעה הוא יום שלא מומלץ להתחתן בו
                אבל אחרי השקיעה אנו נכנסים לליל ד' והוא טוב לכל מלאכה ולשאת אשה.
                לכן תקפידו לשים לב לתאריך של הלילה ולא לתאריך של היום , בהצלחה לכולם.





                תגיות:
                חתונה תאריכים טובים תאריכי חתונה כדאי להתחתן תאריך לחתונה מתיי כדאי להתחתןתאריך חתונהתקופות לנישואין
                חדשות אורלנוער
                • שיעורים קרובים
                  יום ראשון - מדרשה (מנשה קפרא 7) בין השעות 20:30-22:00. ביום שלישי - שיעור מרכזי (דרך יבנה 32) בין השעות 20:45 ל-22:30. ביום חמישי - מדרשה. ביום חמישי - בוגרים.
                מדרשת אור לנוער
                • שיעור טהרה לנשים
                  מדי יום שני הרבנית מיטל נגר מעבירה שיעור מרתק לנשים נשואות בלבד , סדנת זוגיות וטהרה. להצטרפות השאירו פרטים בצור קשר שבאתר ונציגה תחזור אליכם.
                • מדרשת אורלנוער
                  המדרשה פועלת בימים ראשון וחמישי בין השעות 20:30 ל-22:00 בערב ברחוב מנשה קפרא 7, לבנות בלבד.
                • השיעור המרכזי בעיר
                  השיעור המרכזי מתקיים בעיר רחובות , ברחוב דרך יבנה 32, כל יום שלישי השיעור מיועד לבנים ובנות בהפרדה. השיעור מתקיים בין השעות 20:30 ל-22:30
                • הדרכת כלות
                  עומדת להתחתן? מעוניין בהדרכה? צרי קשר דרך הצור קשר שבאתר ותתואם לך פגישה עם אשת הרב.

                מדור פרסומי

                  • המרכז להסרת קעקועים
                  • עיצובים

                זמני היום

                סקר

                לקראת האפליקציה רצינו לדעת באיזה מכשיר אתם משתמשים?

                במכשיר תומך אנדרואיד?
                75.29%
                באייפון?
                24.71%

                סה"כ משתתפים בסקר : 2040 אנשים