התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                מותר לגבר להצליף באשתו? נשים פרוצות הן? אשה היא גולם?

                מספר סידורי: 75061
                שאלה:
                רביד מה זה אמור להביע? אתה חייב לראות אני הייתי בהלם: 1. לאשה אין זכות לגופה והיא מחוייבת לקיים יחסים בכל עת שיחפוץ בעלה (רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא' הלכה ז' \ שו"ת חתם סופר, חלק ז' סימן כה'). 2. בעל יכול להכות ולהצליף באשתו במידה וזו תמנע מלעשות את המלאכה שצווה עליה לעשות (רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא' הלכה י'). 3. נשים הן גרגרניות, רכלניות, עצלניות וקנאיות (ברא' רבה, מ"ה) רבי לוי מוסיף: "אף גנביות ויוצאניות (פרוצות)". (פסחים דף ד עמוד ב'). 4. "נשים שחצניות הן" (ירושלמי שבת ו' א'). 5. אסור לגברים לפטפט עם נשים: "לא תרבה שיחה עם האישה, שכל שיחתה – דברי ניאופים" (מסכת דרך ארץ א'). 6. נשים הן טיפשות: "אמר רבי שמואל בר אוניא משמו של רב: אישה גולם היא" (סנהדרין כ"ב). אני חייבת תשובה דחוף, נתקלתי בזה במקרה!! תגיד לי שזה לא נכון.. נראה לי שראיתי את זה במקום שבו דיברו על כבוד האשה או על זכויות האשה.


                תשובה:
                אחותי היקרה, דעי לך שהדברים שכתבת וציטטת כאן , דרושים לימוד מעמיק , אי אפשר להבין את הדברים כפשוטם , במיוחד לא את ההמצאה שמוצאת בסעיף 2 שבה נראה כאילו מותר לבעל להצליף באשתו , וכי כך נראה לך שיחנכו חז"ל את עם ישראל להיות רודים בנשותיהן בשוט?

                מדוע אותה נערה או אשה שהחליטה להוציא לעז על התורה הקדושה ולהציג את דברי חז"ל כמזלזלים באשה , ומבזים את כבודה? והרי באותו רמב"ם מובא בפרק ט"ו הלכה י"ט: "וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו ואוהבה כגופו ואם יש לו ממון מרבה בטובתה כפי ממונו ולא יטיל עליה אימה יתירה ויהיה דיבורו עמה בנחת ולא יהא עצב ולא רגזן" - עכשיו אני שואל אותך כבת מלך , האם יתכן שהרמב"ם סותר את עצמו? הרי ברור לכל בר דעת שהאשה שציטטה את כל המקומות הנ"ל יש בלבה כעס או מרירות כלפי הדת שכן אינה מציגה את הדברים מתוך אהבה וחכמה , אלא בצורה לא אובייקטיבית ולא ראוייה.

                כנראה שמישהי שהתעצבנה על בעלה או שיש לה דין ודברים עם דתיים כתוצאה מפגיעה אישית שהייתה לה , בקיצור אני בטוח שלא מדובר באשת חיל יראת ה'.
                הלכה וחיפשה את כל המקומות בתורה ובחז"ל ששם יש התייחסות.

                בטח ובטח שלא מדובר באשה חכמה , שכן ידוע לנו שחכם רואה את הטוב ולהיפך...
                חכ"ם - ראשי תיבות , חצי , כוס , מלאה. רשע מחפש את חצי הכוס הריקה.
                אם חשקה נפשך ללמוד מרשעים , תמשיכי לקרוא ולאסוף מידע מאותם רשעים שוטים וגסי רוח , אם חשקה נפשך לידע את האמת , תתרחקי מאופן הצגת הדברים כפי שמציגים הרשעים , שכן הדבר עלול לגרום לאנשים שאין להם מושג בתורה ואין להם חכמה , להאמין שהתורה מצווה על האדם להיות רשע ולהזיק לאשתו ולצערה. בושה !

                אתייחס לסעיפים המזעזעים שהיא כתבה אחד לאחד.

                לאשה אין זכות על גופה - הבל הבלים
                אשה מחוייבת לקיים יחסים עם בעלה בדיוק כפי שהוא מחוייב לקיים יחסים איתה 
                בכל עת שהיא תחפוץ ואם אינו נשמע לה הרי שעבר על איסור תורה. ועל שבועה.

                מותר לבעל להצליף באשתו - על מה אתם מדברים?
                זו לא לשון הרמב"ם בהלכה וניכר שמי שציטט את הדברים לא יודע ללמוד רמב"ם
                שהרי בפשטות מדובר בבית-דין שנאמר: "כופין אותה" ולא כופה אותה ביחיד, 
                ומהי אותה כפייה וכי מדובר במכות או הצלפות? וודאי שלא , וכתב הראב"ד על כך
                מעולם לא שמעתי ייסור שוטים לנשים, אלא יש למעט לה צרכיה ומזונותיה, בקיצור לשחרר לה פחות מזומנים ולא כמו שרשעים ינסו להגדיר: "להרעיב אותה למות". 
                וכל זה ע"פ בין דין ולא על סמך החלטה של הבעל בכלל. ויש ללמוד את הסוגייה
                לעומק ולראות את הדבר בהקשרם הראוי ולא לשלוף משפט תלוש מהאוויר ולהציג את כל התורה כבזויה ולא ראויה , שכן זו מטרתם של אותם בורים ועמי ארצות שמחפשים היתרים לחיי החופש שלהם. מי שבאמת יחקור ויבדוק יגלה שרוב הנשים המוכות הן נשים חופשיות ולא נשים דתיות , אני בטוח שהרבה יותר בנות מוטרדות מינית וחוות אלימות פיזית בתל אביב ולא בערים התורניות, בדיוק כמו שרוב הבנים הבוגרים בבתי הספר החופשיים מגיעים עם סכינים , אולרים , מעשנים סמים , נוהגים באלימות ולא מכבדים את הנערות , בניגוד מוחלט לבתי הספר הדתיים ששם כמעט ולא מצויים סמים, לא מצויים אולרים , סכינים וכל אותם מרעין בישין , על מה אתם מדברים?

                נשים גרגרניות, רכלניות, עצלניות - נו... באמת זה אינדווידואלי איזה בורות.
                טיפש מי שחושב צריך גמרא כדי להוכיח שיש במציאות גם גברים כאלה וגם נשים כאלה? בגלל שזה כתוב זה אומר שזה נכון וכי אין לנו חכמה להבין שהדבר אינו טבעי אלא תלוי בתכונות המולדות והנרכשות שיש באדם?

                מישהו יכול להתווכח עם העובדה שנשים מדברות יותר?
                מישהו יכול להתווכח עם העובדה שזה מגדיל את הסיכויים שהן תרכלנה יותר?
                מישהו יכול להתווכח עם העובדה שנשים אוכלות יותר? משמינות יותר?
                מישהו יכול להתווכח עם העובדה שלאשה יש הרבה יותר מטלות בבית? 
                סביר מאוד להניח שבגלל שיש לה הרבה תפקידים יהיה לה קצת יותר קשה ולכן אולי ייראה הדבר שהיא מתעצלת , ובצדק? זה אומר שכל הנשים עצלניות? נו.. באמת...
                מישהו יכול להתווכח עם העובדה שלנשים יש יצר מיני? תעשו לי טובה נו...

                הרי כל הרחוב מלא בנים שמתאווים לפריצות , נשים שמתנהגות בפריצות , וכי אינך
                מכירה נשים שלא יודעות לאכול בצורה מכובדת? וכי אינך מכירה נשים עצלניות או 
                גברים עצלנים? נשים קנאיות או גברים קנאיים? חח ממש טיעון מגוחך של אדם 
                שמעולם לא ניסה להבין באמת אלא בחר לקטרג ולזלזל. 

                חשוב שכולנו נבין , שכל מה שחכמים מנסים לומר וכל מה שהתורה מנסה לומר זה שמי שלא זוכה להיות בן תורה ומי שלא זוכה להיות בת מלך , סופם להיות מוכנעים ע"י טבעם הרע ולא לשלוט ברגש ע"י השכל מקום משכן הנשמה , מי שלא לומד ולא מרסן את עצמו עשוי להיות , גאוותן , שחצן , בטלן , עצלן , קנאי , גרגרן , אבל ברגע שמלמדים אותו ויש לו דוגמא אישית טובה הוא יתנהג כמו בן מלך אמיתי. וכך הם הדברים כלפי האשה , אם היא לא תקבל חינוך ראוי והיא תמשיך ללמוד במוסדות חופשיים ולקרוא מאמרים משניאים , לא רק שהיא תזלזל בחז"ל ובתורה , היא תאבד כל צלם אנוש וסופה לצאת עם גויים ולהידמות לגויים , במחשבה , דיבור ומעשה , לכן אני מציע לכל בר דעת להיות חכם ולהסתכל על חצי הכוס המלאה ולא להתמקד ברע. אחים יקרים אם גבר יתחתן עם אשה וכל היום יחפש בה פגמים , סופו שיגרשנה. גבר חכם רואה באשתו את האור , את החיובי , רוב הגברים מתגרשים מנשותיהן בלי לנסות להתמודד בכלל , אני לא אומר שאסור להתגרש אבל גירושין היום הפכו לפתרון נח וקל וחבל.

                בלי קשר אני כן מסכים עם העובדה שיש תכונות מסויימות שקיימות יותר בנשים (עדינות, דברנות, ירידה לפרטים, סקרנות), כמו שיש תכונות מולדות מסויימות שקיימות יותר אצל גברים (אלימות , כעס , מנהיגות וכו')

                4. עצוב שמכל התורה , מכל ה-24 ספרים זה מה שמצאת? אני בטוח שאם אני אתחיל לחקור ולחפש מאמרים של פרופסורים וחכמי הגויים , אני אמצא דברים הרבה יותר גרועים מ-"נשים שחצניות הן" נו... את רצינית? את באמת חושבת שבגלל זה ממחר
                אני אתייחס לאשתי כאל שחצניות , בואו נהיה קצת יותר נבונים ועמוקים ולא נכליל. 

                5. אסור לגברים לפטפט עם נשים? אני לא חושב שיש גבר במדינת ישראל שלא מדבר
                ומפטפט עם אשתו , וכל מה שאמרו חז"ל שלא נרבה שיחה עם האשה , מדובר באשה
                שרגילה לדבר דברי ניאופין ופריצות ולא באשת חיל שכל דיבורה בנחת ובנועם , בנוסף אמרו חז"ל, שכל המרבה שיחה עם האשה סופו יורש גהינום , מדוע? משום שמי שכל הזמן מתרועע עם הנשים ורודף אחר הנשים , מתי בדיוק ילמד תורה? דברים אלה, בדוקים ומנוסים, כל בר דעת יכול לראות כמה תמונות וסרטונים של נשים החריבו את העולם וכל מי שמרותק לכיסא המחשב כמו "זומבי" ולא יודע בין ימינו לשמאלו , לא יודע מתי חוגגים את חגי ישראל , לא יודע את סדר פרשיות השבוע , לא יודע כיצד מעברין את החודש ולא יודע דברים בסיסיים מעין אלה , איזה עולם הבא יהיה לו ???
                 
                6. באף מקום לא ראיתי את המילה "טיפשות" זו הוספה של מי שכתב את הדברים כדי להציג את הדברים בצורה מזעזעת וחולנית , כדי לגרום לכל מי שהוא עם הארץ כמו הבחור או הנערה שצוטטו את הדברים הנ"ל, להימשך אחר דעותיו הכוזבות והמביישות כל יהודי. ואוכיח שדבריו שקר גמור הם שהרי כבר גילו חז"ל שיש לאשה בינה יתירה , בנוסף ה-"גולם" שמזכירה הגמרא אינו גולם - טיפש כמו שחושבים אותם
                עמי ארצות שמעולם לא למדו גמרא , אלא גולם מלשון חומר גלם , כלי לא גמור , חומר גלם שלא סיימו לעבדו , שכן רש"י שם במקום מסביר: "כלי שלא נגמר קרוי גולם" וידוע שאין אשה כורתת ברית אלא למי שעשה כלי , כלומר למי שנבעלה לו תחילה , לכן מי שבאמת רוצה לדעת מה מאמר הגמרא אומר , כדי שיבין שאשה נקשרת לאדם שבעלה (לגבר שבעל אותה ראשון ולכן הוא נקרא בעלה , "כי בועליך עושיך") אבל משום דרכי צניעות לא אאריך בנושא , שכן כיום יש הרבה נשים לצערנו הרב שנבעלו לגברים אחרים טרם הנישואין ולכן קשה להם מאוד לפתח רגש לבעלים שלהם , המזל היחיד שלנו בדור הקשה הזה , הוא שה' יתברך עושה חסד גדול איתנו ולמרות שאשה נקשרת למי שבעל אותה ועמו היא כורתת ברית , אם עשתה תשובה ה' יתברך נותן בה רגש גם כלפי בעלה ודי לחכימא ברמיזא.

                אני מאוד מקווה שתפסיקו לחפש אינפורמציה באתרים של שונאי ה' , זו בושה לאינטלגנציה היהודית שלנו ולחכמת חכמינו , זה בדיוק כמו לקרוא חומר של מכחישי שואה רחמנא ליצלן. אל תתנו כח לשונאי יהודים ולמכחישי תורה , התורה אמת , מי שלא יודע ללמוד אותה ובוחר לקחת רק חלק ממנה , הוא שוטה רשע וגס רוח , בושה.
                יהי רצון שכל כותבי המאמרים המזעזעים האלה יעשו תשובה ועד אז תתרחקו מהם.








                .




                תגיות:
                כבוד האשה זכויות האשה גולם פרוצה פרוצות להצליף באשתו
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר