התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                איך אפשר לומר שהתורה שייכת לדור שלנו?

                מספר סידורי: 114249
                שאלה:
                ע"פ התנ"ך יש לרצוח העוברים על משכב זכר, לחתן אישה שנאנסה עם האנס שלה, לרצוח ילד המכה את הוריו, לרצוח מחללי שבת וכו'. אז איך אפשר להגיד שהתורה נצחית? כל כך הרבה בה לא שייך כיום. אני שואלת מתוך רצון אמיתי להבין, אני מכבדת אותך ודתיים לחלוטין. אני פשוט בוחרת לנהל אורח חיים אחר שהוא הנכון בעיניי אבל אני נגד גל השנאה לדתיים, אני שואלת מתוך התעניינות.


                תשובה:

                 

                אחותי היקרה , בראש ובראשונה אני מבין את התסכול שלך , מי שקורא את התורה בצורה שטחית ברמת הפשט מבל להבין את סודות התורה ומבלי לעיין בתורה שבע"פ , עשוי לחשוב שהתורה פרמיטיבית ולא ממש שייכת לדור שלנו. זו הסיבה שחייבים ללמוד גם את התורה שבכתב וגם את התורה שבע"פ כדי להבין את הדברים בצורה נכונה ומדוייקת. התורה היא אמנם הבסיס, אבל אל תשכחי שיש תורה, נביאים, כתובים, משנה, גמרא, הלכות, מדרשים, זוהר וכו'.
                 
                משל נחמד שעשוי לעזור לך...
                כשאדם בונה בית , השלד הוא הדבר החשוב ביותר , אבל בלי גז, מים, חשמל, ריצוף ,אינסטלציה, מים, מקלחת, שירותים ,כיורים, מטבח, שולחנות, כיסאות, מיטות, ספות, אני לא חושב שמישהו יכול להתקיים. (אני מקווה שהמשל ברור)
                לא לחינם נמשלה התורה למים (תענית ז.) בלי מים אדם לא יכול להתקיים.

                אין התורה מתקיימת אלא במי שמנמיל עצמו.
                כדי להבין את התורה צריך לעבוד על מידת הענווה , כי מי שיש בו גאווה וחושב שהוא יודע הכל ומבין הכל , השכינה מסתלקת ממנו. ("דוחק רגלי השכינה"). אם את באמת שואלת כדי לדעת , להלן תשובה נפלאה שתעזור לך לעשות סדר בבלאגן. אני מקווה מאוד שאחרי שתקראי את התשובה הנ"ל תשני בע"ה את אורח החיים שלך ולא תפסידי את התיקון שלך בעולם בגלל בחירות לא נכונות ח"ו. את נשמעת לי בחורה מקסימה וחכמה , אבל מסורת של אלפי שנים לא משנים ברגע צדיקה , אם כל יהודי ינסה לשנות את היהדות כדי שתתאים לתפיסה שלו , אז לא תישאר לנו יהדות, לא חבל?

                הקדמה חשובה.
                בלי התורה שבע"פ אי אפשר להבין כל וכלל את התורה שבכתב כתוב בתורה: "וביום השמיני ימול בשר ערלתו" (ויקרא יב',ג') אבל בכל התורה לא כתוב איך עושים ברית מילה. כתוב: "בסוכות תשבו שבעת ימים" (ויקרא כג', מב') אבל בשום מקום בתורה לא כתוב איך בונים סוכה. כתוב: "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר" (ויקרא כג',מ') אבל בשום מקום לא כתוב שזה צריך להיות "אתרוג". יש בערך עוד עשרות דוגמאות שאלמלא התורה שבע"פ לא היינו מבינים כלום. מסקנה: בלי התורה שבע"פ לא היינו מבינים את התורה שבכתב.

                התורה שבע"פ שופכת אור על דברי התורה שבכתב.
                מה כתוב בתורה שבע"פ שעשוי לעזור לנו להבין שהתורה רלוונטית גם לימינו?
                במסכת סנהדרין מובאים דברי חכמה עצומים בשם האמורא רב יוסף. מיום שחרב בית המקדש , אע"פ שבטלה סנהדרין (מושג שכדאי שתלמדי עליו)
                דין ארבע מיתות בית דין לא בטלו. (כלומר: מי שנתחייב מיתה ייסורים אחרים באים עליו) וכך מובא בגמרא: "אמר רב יוסף  מיום שחרב בהמ"ק אע"פ שבטלה סנהדרין, דין ארבע מיתות לא בטלו, מי שנתחייב סקילה או נופל מן הגג , או חיה דורסתו. מי שנתחייב שריפה, או נופל בדליקה, או נחש מכישו. מי שנתחייב הריגה, או נמסר למלכות, או ליסטין באין עליו. מי שנתחייב חניקה, או טובע בנהר, או מת בסרונכי. (סנהדרין לז:)

                לכן המינוח "לרצוח" אינו נכון , מפני שכאשר בית הדין מחליט לחייב אדם מיתה על שעבר על אחת ממצוות התורה , הוא מקיים צו אלוקי. וברגע שאין סנהדרין, חז"ל מגלים לנו שייסורים באים על האדם למרק עוונותיו. כפי שמובא בגמרא במסכת ברכות דף ה. "אם רואה אדם שייסורים באים עליו , יפשפש במעשיו".
                התורה היא נצחית ומצוותיה נצחיות. וחז"ל מגלים לנו שגם בזמן הזה עונשי התורה לא בטלו כלל כלל.
                 
                ה' מרחם על הרשעים ומאריך אפו עמם.
                ויש עוד כלל שחשוב לדעת והוא שאף שהקב"ה מאריך אף לרשעים (מרחם עליהם) בסופו של דבר אם ממשיכים ברשעותם הוא גובה את שלו ופעמים יש זכות לאדם שתולה לו ואין מענישים אותו מיד. אבל בסופו של דבר הקב"ה מעניש את העוברים על רצונו. ואחד משלוש עשרה עיקרי האמונה הוא להאמין בשכר ועונש. ואנחנו מחוייבים להאמין בזה.
                 
                לא כל אחד מוסמך להעניש אחרים.
                והנה אחד ממצות התורה היא למנות דיינים שיוכלו לדון דיני נפשות, ולהעניש את מי שמחויב עונש . אך יש תנאי להעמדת הדיינים ויכולתם לדון בדיני נפשות והוא – שיהיו הדיינים  סמוכים דור אחר דור עד משה רבינו וכן כשהסנהדרין (מועצת הזקנים) יושבת בלשכת הגזית בירושלים בבית המקדש. ובהעדר תנאי זה אי אפשר לדון דיני נפשות.  ולכך אין דנים בזמננו דיני נפשות. מפני שאין לנו את הסמכות לכך.

                אם לא היינו חוטאים במקום בג"ץ היה לנו היום סנהדרין
                ומאידך אמרה תורה "השמרו לכם פן יפתה לבבכם וסרתם ועבדתם אלוקים אחרים והשתחויתם להם וחרה אף ה' וכו' ואבדתם מהרה מעל הארץ הטובה". וכן אמרה תורה שבאם לא ישמרו את התורה יתקיים דברי הכתוב "השימותי את מקדשכם" דהיינו שהמקדש יחרב והמקום יהיה שומם- ובכלל שיממון המקדש הוא חורבן הסנהדרין שמושבו וקביעותו היה במקדש. הרי שניבאה התורה ואמרה שאם לא יקיימו את מצוות התורה יקויים בנו "ואבדתם מהרה מעל הארץ הטובה". וממילא יתבטל הסנהדרין וכל עונשי התורה שנצטוו ב"ד ליישמם יתבטלו ואין  לנו נצחיות גדולה מזו שהתורה ניבאה על המצב שיתבטל הסנהדרין, וממילא לא ידונו יותר דיני נפשות. והכל תלוי בנו ובהתנהגותינו.
                אך כאמור כל המחוייבים עונש  על פי התורה יענשו במוקדם או במאוחר , הם, או כשיבואו שוב בגילגול. (כך ראיתי שכתב הרב שלמה סוייסה - דיין בירושלים)

                כל יהודי הוא יהלום.
                ע"פ התורה יש לקרב כל יהודי ולאהוב כל יהודי , גם אם הוא עובר על משכב זכר וגם אם הוא עושה עבירות חמורות , אבל אסור למנוע ממנו את הבחירה החופשית, זכותו לעשות מה שיבחר לעשות אך עליו לקחת בחשבות שלכל בחירה יש השלכות, בדיוק כמו אדם שבוחר לשתות אלכוהול ו\או לעשן סיגריות.

                פעם היה סנהדרין - היום יש בג"ץ.
                ע"פ התורה עלינו למצות את הדין עם מי שעובר על צו ה' , (לבדיל אלף אלפי הבדלות) בדיוק כמו שע"פ כללי המדינה , מי שעובר על החוק מזומן לבית הדין ובית הדין פוסק מה יהא עונשו ומה יהיו ההשלכות של מעשיו. התורה היא נצחית ואין בה אות אחת מיותרת.

                אם התורה הייתה מיושנת התנ"ך לא היה הספר החשוב ביותר בעולם כולו.
                וגם אם נראה לך שהתורה מיושנת או פרמיטיבת , תאמיני לי שאין חכם גדול יותר מבורא עולם שיודע בדיוק איך להזהיר את בניו ואיך לכוון אותם לדרך אמת , לא סתם התנ"ך הוא ה-BEST SELLER (הספר הנמכר ביותר בעולם כולו)
                אפילו הגויים מאמינים באמיתות התורה , נוצרים ומוסלמים כאחד , אז אם הנוצרים מאמינים בתורה ומוסלמים מכבדים את התורה אנחנו לא נכבד?

                אין דבר שלא רמוז בתורה.
                גם גל השנאה נגד הדתיים רמוז בתנך כאחד מסימני הגאולה ומובא בצורה ברורה וחד משמעית בדברי חז"ל "יראי חטא ימאסו , חכמת סופרים תסרח" (גמרא מסכת סוטה דף מט:) בקיצור , במקום לסמוך על עצמך ועל החכמה שלך , אני מציע לך לסמוך על ה' יתברך ולהאמין שאין חכם גדול ממנו, אני מכבד אותך ומעריך אותך , אבל חכמתנו אנו היא כאין וכאפס אל מול חכמת חכמינו ואין חכמים גדולים יותר בכל העולם כמו חכמי היהודים לכל אורך ההסטוריה אפשר לראות שאפילו מלכים היו מתייעצים עם חכמי היהודים , אז לבוא ולומר שכלום לא שייך בתורתנו הקדושה? כשתזכי בע"ה לבעל בן תורה אמיתי , אין לי ספק שתהיי מוקסמת מנפלאות תורתנו הקדושה, אחות יקרה.

                ניכרים דברי אמת.
                מצורת ההתנסחות שלך ניכר שאת בחורה מקסימה שבאמת שואלת כדי להבין ולא שואלת כדי לנגע ולכן השקעתי זמן רב ועניתי לך תשובה מעומק הלב , כי אני מאמין באמונה שלימה שמי שבאמת רוצה להבין , ה' פותח את לבו להבין וראיתי בך אמת , ראיתי שאת אמיתית , את באמת רצה להבין לכן אני מברך אותך שתזכי להבין ולעשות תשובה שלימה אחות יקרה , אני כאן אם צריך.
                 
                לסיכום: אני מאוד מעריך אותך אבל כדי להבין את התורה צריך להתבטל לתלמידי חכמים , לכבד תלמידי חכמים ולשאול את השאלות הנכונות במקום הנכון , אם באמת חשוב לך לקבל תשובות ואת רוצה לקבל תשובות מדהימות לשאלות שלך , אני מציע שתלכי לסופשבוע (סמינר של ערכים) ותשאלי כל מה שבא לך לשאול , אל תשאירי את הספקות האלה בלב. מגיעות לך תשובות. אני אדם פשוט , אבל שווה היה לי לשבת כאן ולכתוב לך תשובה ארוכה , כדי שאולי בע"ה אזכה לעורר את הניצוץ היהודי הטהור שיש בך. מי יודע? המון הצלחה.


                .
                 




                תגיות:
                התורה נצחית עוברים על משכב זכר אשה שנאנסה אורח חיים אחר גל השנאה התנך
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר