התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                מהו נוסח שינוי השם שצריך לומר כשמשנים שם?

                מספר סידורי: 43163
                שאלה:
                שלום כבוד הרב, אני מאוד אוהבת את ההרצאות שלכם, רציתי לשאול, אם אני מעוניינת להוסיף את האות "ה" לשמי איך אני עושה את זה? ראיתי שהרב מאוד ממליץ להוסיף את האות ה' כי זה מועיל לפיריון. כמו שרה אמנו ובלהה שפחת רחל ורבקה ולאה. מה עלי לעשות ואיך? אשמח שהרב יכתוב לי את נוסח הוספת או שינוי השם תודה על הכל. אגב אני מפיצה את המסר היומי כל יום.


                תשובה:

                שלום וברכה. אם התייעצת עם רב ולא עשית זאת על דעת עצמך, את רשאית לעשות זאת בפני עשרה אנשים בבית הכנסת (כשאת נמצאת בעזרת הנשים ולא רואים אותך) שינוי השם מתבצע בבית הכנסת אומרים את שמך החדש ע"י מי שברך שנותנים לך לאחר קריאת התורה כשספר התורה פתוח (לא חייב, אבל רצוי) אם מדובר בבחורה נשואה אזי לאחר שבעלה עולה לתורה הגבאי או החזן קוראים את נוסח שינוי השם. מעיקר הדין את לא חייבת להיות נוכחת באירוע אבל היות ומדובר בשינוי מהותי כדאי מאוד שתהיי ותקשיבי. בד"כ עושים שינוי שם לאדם חולה שהחולי שלו ממש מסוכן, כפי שמביא החיד"א הקדוש ע"ה, אולם עליך לדעת ולזכור ששינוי שם הוא דבר מהותי שישפיע מאוד על חייך לטוב ולרע, לכן לא ממהרים לעשות זאת בלי להתייעץ עם רב, רק אם יש סיבה, עיכובים, צער, חולי מסוכן מאוד אז עושים שינוי שם. משום שכאשר אדם משנה את שמו אזי מתבטלות מעליו גזירות קשות והרי הוא חיות חדשה וכאילו נולד מחדש. השם שההורים נותנים לילד ניתן להם ברוח הקודש באמצעותו זוכה אדם לתקן את התיקון הנכון בעולם ולקבל את צינורות השפע המתאימים לצורך התיקון שלו.

                שינוי שם בתעודת זהות.
                יש מי שמסתפק בשינוי שמו בתעודת הזהות, אולם, כדאי מאוד לדעת שלתעודת הזהות אין שום משקל בנושאים הלכתיים, נכון שרצוי לשנות את השם גם בתעודת הזהות כדי להימנע מאי נעימות או בעיות כאלה ואחרות שעשויות לצוץ, למשל: כאשר כותבים את שם החתן בכתובה אם ח"ו לא תהיה התאמה בין השם האמיתי שקיבל בלידתו לשם המופיע בכתובה עשויים בני הזוג להיתקל בקשיים רבים בגלל זה, יש בדבר סוד נפלא. ושמעתי שבגלל אות אחת שהייתה כתובה שלא כדין זוגות התגרשו וסבלו רבות, לכן בד"כ כאשר יש בעיות בשלום בית בודקים הרבנים את הכתובה ואת השמות המופיעים בה.

                שינוי שם משפחה.
                בשינוי שם משפחה יש יותר צדדים להקל , משום שלשם המשפחה אין משמעות הלכתית (למרות שיש מי שסובר שגם הוא משפיע, במיוחד אם מכנים את האדם בשם משפחתו רבות ולא בשמו הפרטי) אבל אם שינוי שם המשפחה במקרים מסויימים עשוי לפגוע בהורים כדאי להתייעץ עם רב ולא לגרום מחלוקת וצער חס וחלילה.

                אני מצטט לך את נוסח שינוי השם כפי שמופיע בסידור: "תפילת החודש" נוסח זה מתאים בעיקר לאדם חולה שמשנה את שמו.


                נוסח השינוי לגבר:
                מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב הוא יברך את (פלוני בן פלונית -השם הישן) ויקרא שמו בישראל (פלוני בן פלונית - השם החדש) כמו שכתוב לא יקרא עוד את שמך אברם והיה שמך אברהם כי אב המון גויים נתתיך , ישמח הוא בשמו , ויתקיים שמו בו , כדכתיב: "ואגדלה שמך והיה ברכה" יהי רצון מלפניך י-הוה א-לוהינו וא-לוהי אבותינו שיהא שינוי שמו זה לבטל מעליו כל גזירות קשות ורעות ולקרוע מעליו כל רוע גזר דין ואם נקנסה מיתה על (פלוני - השם הישן) על (פלוני - השם החדש) לא נגזרה ואם נגזירה גזירה על (פלוני -השם הישן) על (פלוני - השם החדש) לא נגזרה, והרי הוא כאיש אחר וכבריה חדשה וכקטן שנולד לחיים טובים ולאריכות שנים ולמילואי ימים ונאמר: "שמעתי את תפילתך ראיתי את דמעתך הנני רופא לך ביום השלישי תעלה בית ה' " (ולכן נוהגים לומר זאת במנחה של שבת במברך שלישי)
                כדכתיב: "יחיינו מיומיים ביום השלישי יקימנו ונחיה לפניו".

                נוסח שינוי השם לאשה:
                מי שברך אימותינו שרה רבקה רחל ולאה ואסתר בת אביחייל הוא יברך את (פלונית בת פלונית - השם הישן) ויקרא שמה בישראל (פלונית - השם החדש) כמו שכתוב: "שרי אשתך לא תקרא את שמה שרי כי שרה שמה" יהי רצון מלפניך י-הוה א-לוהינו וא-לוהי אבותינו שיהא שינוי שמה זה לבטל מעליה כל גזירות קשות ורעות ולקרוע מעליה כל רוע גזר דין. ואם נקנסה מיתה על (פלונית - השם הישן) על (פלונית - השם החדש) לא נגזרה ואם נגזירה גזירה על (פלונית -השם הישן) על (פלונית - השם החדש) לא נגזרה, והרי היא כאישה אחרת וכבריה חדשה וכקטנה שנולד לחיים טובים ולאריכות שנים ולמילואי ימים ונאמר: "שמעתי את תפילתך ראיתי את דמעתך הנני רופא לך ביום השלישי תעלה בית ה' " (ולכן נוהגים לומר זאת במנחה של שבת במברך שלישי) כדכתיב: "יחיינו מיומיים ביום השלישי יקימנו ונחיה לפניו".

                מיד אח"כ אומרים: "מלך מלכי המלכים ברחמיו ירפאהו רפואה שלימה (ואם זו בת יאמר בלשון נקבה) ויקיים בו מקרא שכתוב: "רפאני ה' וארפא הושיעני ואוושעה כי תהילתי אתה" (אם זו בת יאמר: "אל נא רפא נא לה") מלך מלכי המלכים ברחמיו יחלימהו ויחייהו, מלך מלכי המלכים ישלח לו ממרומיו מרפא וארוכה, מרפא ברכה, מרפא רצון ונדבה, מרפא חסד ואהבה, מרפא תעלה ותרופה, מרפה חנינה וחמלה, מרפא רחמים ידועים וגלויים, מרפא שלום וחיים, מלך מלכי המלכים ברחמיו יענהו בעת צרה, כדכתיב:
                "
                יענך ה' ביום צרה ישגבך שם אלוקי יעקבישלח עזרך מקדש ומציון יסעדך יזכר כל מנחתך ועולתך ידשנה סלה יתן לך כלבבך וכל עצתך ימלא נרננה בישועתך ובשם אלהינו נדגל ימלא ה' כל משאלותיך עתה ידעתי כי הושיע ה' משיחו יענהו משמי קדשו בגברות ישע ימינו אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד ה' הושיעה המלך יעננו ביום קראנו".
                 

                ונהוג לתרום לצדקה סך מניין השם הקודם (כגון: אם נקרא שמך נוי - יש לתרום 66 שקלים לצדקה) אבל אין חובה.
                להלן קישור שעשוי לעזור לך בעניין שינוי השם:
                "סדר שינוי השם לפי חלק מהדעות" , "נוסח תפילה לשינוי"
                ...

                לסיכום: כל שינוי של שם או הוספה של שם ראוי שתיעשה ע"י חכם ובקיא, אין להוסיף שם באופן עצמאי, המון הצלחה.
                ...
                   
                   
                ...
                 



                תגיות:
                שינוי שםנוסח שינוי השםהוספת אותיות לשםשמו של אדם מזל
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר