התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                חרדית - מה אני אשמה שנולדתי יפה? אני מכורה למחמאות וקשה לי להתחתן

                מספר סידורי: 137649
                שאלה:

                יש לי שאלה שאולי תשמע מוזרה, ובגלל שהיא מוזרה לא שאלתי אותה הרבה זמן,
                אבל היא מציקה לי המון המון זמן ואני כמעט לא מאמינה שאצליח להתחתן אם לא
                אפתור אותה ואני כמעט לא מאמינה שאצליח להיפטר ממנה..ולכן אני חייבת תשובה
                רצינית ומספקת ומאוד מקווה שתענה לי.

                אני בחורה חרדית וניחנתי ביופי מיוחד מאוד, כבר מגילאי 14-13 בכל מקום שאליו
                הלכתי (בצניעות!) ועדיין, לכל מקום שאני הולכת "מתחילים איתי" ומסתכלים עליי וזה
                נותן לי להרגיש ממש טוב. אני לא מדברת על זה מבחינה רוחנית עכשיו בכלל, אני יודעת
                כמה שזה גרוע ומאוד משתדלת, אם זה להוריד קצת את הראש כשאני הולכת ברחוב,
                לא לחייך ברחוב וכו'ל אבל ברגע שכן יוצא מצב שרואים אותי, אפילו בסופר, במכולת,
                אני רואה איך בוהים בי, איך מסתכלים עלי, ואפילו הרבה שמגדילים לעשות ומתחילים
                איתי, למרות המראה החרדי, בכל יום וכמעט בכל מקום.

                אני כבר בגיל דיי מתקדם, ואני אמורה להתחתן, וב''ה אני מקבלת עדיין המון הצעות
                מהמשפחות האיכותיות המיוחסות והטובות ביותר, ויש משהו שאני יודעת שפשוט מעכב
                אותי והוא זה שגורם לי לומר לא על כל ההצעות הטובות שקיבלתי, לכל הבחורים שיצאתי
                איתם, ב''ה קיבלתי הצעות של בחורים מוצלחים מאוד ויראי שמיים, שלומדים כל היום,
                כמו שאני רוצה, ופשוט דחיתי את כולם  אחרי שנפגשתי איתם כבר והכל היה מתאים
                מאוד והסתדר מצוין ואפילו אחרי כמה פגישות וכבר שכמעט סגרנו וורט, בגלל שאני
                מרגישה, שאני פשוט לא מצליחה לחשוב בכלל שאהיה שייכת רק לאחד, אני לא יכולה
                לחשוב שאצא מהבית עם כיסוי ראש וכבר יסתכלו עליי בתור אחת ש"נשואה",
                ששייכת רק לאחד, אני כבר לא אקבל את כל המחמאות וההערכה שקיבלתי ב-10
                שנים האחרונות, כאילו,, המחשבה שהכי הפריעה לי "לסגור" חתונה- שאולי עכשיו
                כשאשים מטפחת אני אראה בעיני גברים ובחורים בחורה שכבר יש לה את בעלה,
                והיא "תפוסה" ואז, בנוסף לזה שלא יתחילו איתי, המבטים של כל הבחורים עליי
                ישתנו.. שיש כאן גם סוג של חוסר כבוד כזה, לבחורה "נשואה".

                אמנם זה כן דבר שמקובל פחות או יותר לחשוב, אבל אצל החילונים, ולא מאחת
                שבאה מחצר כל כך סגורה כמוני. הבעיה שהתרגלתי כל כך ליחס מהסוג הלא בריא
                הזה, שאני מרגישה שזה טבוע כל כך חזק אצלי שאני חייבת תשובה מספקת לכל
                הבלבול הזה שיש לי בראש, אני חייבת טענה טובה ליצר הרע הזה, לטבע הזה
                שנדבק בי, לענות לעצמי אותו, ברגע שארגיש שהנה הנה, זהו, אני נכבית סופית.
                (הרי כל מה שהייתי רגילה לפרוח בגללו זה היה נטו מהיציאות לבחוץ, מהמבטים
                וכו, זאת בושה גדולה בשבילי לכתוב את זה כי אני כן בחורה עם תוכן, ומאז ומתמיד
                אני עובדת על מידותיי, ולכן אני באתי לקרובה שלי ודיברנו וסיפרתי לה כמה שהעניין
                הזה מפריע לי, אמרתי לה שאין סיכוי שאני אשאל את זה רב ושאם כבר אז אני חייבת
                לשאול את זה בצורה מאוד חסויה (גם כי אני באה ממקום חרדי וסגור  מאוד וגם כי אני
                לא רוצה לעבור חח ושלום על הערכים והעקרונות הנכונים בהם התחנכתי) והיא אמרה
                שיש את הרב רביד נגר והוא יכול לעזור ולייעץ בעניין הזה, והיא כבר תחזיר לי את
                התשובה שתענה לי בעזרת ד'..

                אני כבר בוגרת ואחרי בירורים מעמיקים בתוכי אני יכולה להגיד שזה לא מגיע ממקום
                של גאווה, ממקום של "אני טובה מדי ואני צריכה מישהו כמוני" יפה חכם או מוצלח בעניין
                אחר, 
                 אני חייבת תשובה מספקת לגמרי ותשובה של "את תקבלי תשומת לב מהמשפחה
                והחברות" (כמו שענתה לי קרובה שלי, נחמדה ונעימה אבל לא עוזרת לי באמת, ואני
                יודעת אותה, ושמעתי הרבה תשובות כאלה ולמרות זאת הטיעון שטענתי למעלה
                שבגללו אני לא מסוגלת להתחתן יותר חזק מבחינתי מכל הטענות שיטענו, כי אני צריכה
                להגדיל את היתרון שבנישואים לעומת היתרון הזה, שהוא ככ חשוב לי ולא מצאתי עוד
                משהו שיצליח להיות יותר אפקטיבי וטוב מבחינתי ממה שאני מקבלת מבחורים בחוץ. 
                 

                העניין זה, אני מרגישה ממש חולה בקטע הזה, בקטע אחר ממש, אני יודעת שזה הזוי
                ונשמע נורא ואיום. אבל זה המצב, ממש "התמכרתי" ליחס מבחורים, ואפילו לחשוב
                שאקבל יחס מבעלי, בעלי זה רק אחד, זאת גם לא תשובה מספקת, ואני מתביישת
                לפתוח את זה בפני המשפחה שלי והוריי שכל חיי רק המעיטו בערך היופי שלי ולא ייחסו
                לו חשיבות בכלל, ודאגו רק לתורה למידות ולערכים שלי, ובכלל לא חינכו אותי לזה.
                תודה.



                תשובה:
                אחותי היקרה.
                הטיעונים שאת מעלה ידועים ומצויים כמעט בקרב כל נערה נאה , בפרט בעולם החופשי
                "מתחילים איתי" , "מסתכלים עלי" , "בוהים בי" , "מחמיאים לי" , "מחייכים אלי כל היום"
                טענה דומה מצויה מאוד גם בקרב גברים חופשיים: "מה??? אשה אחת לכל החיים???"
                לשמוע טענה כזאת מנערה חרדית זה אמנם שונה ומוזר , אבל בהחלט דורש מענה הולם

                התייחסות נקודתית.
                1) לפני שתתחתני כדאי מאוד שתעברי הדרכת כלות טובה (לא רק הלכתית , גם רגשית)
                2) אין ספק שתשומת לב זה דבר חשוב , אך את עיקר תשומת הלב תקבלי מבעלך
                3) חשוב שתדעי שאחרי הנישואין טבע האשה משתנה ועיניה נשואות רק לבעלה 
                4) אם הבעל לא יודע להתנהג כבעל והאשה פוגמת בצניעות כל השלום נעלם!
                5) אשה שמכשילה את הרבים ביופייה סופה להתבזות (ראי הרחבה למטה)
                6) יש הבדל בין אשה נאה לאשה נאה שגורמת לאחרים לחטוא בכוונה 
                7) אשה לא תתן את הדין על יופיה, אלא אם השתמשה בו לרעה.
                8) צירפתי לך קטעים נפלאים למטה שיועילו לך מאוד בהמשך.

                חלק גדול תלוי בבעל וחלק לא פחות גדול תלוי באשה.
                בראש ובראשונה אין ספק שהבעל חייב להיות בן תורה שעבר הדרכת חתנים טובה , 
                הדרכה שבה לימדו את הגבר מה תכלית תפקידו בעולמו וכיצד עליו לכבד את אשתו
                "אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו" , "ולא יטיל עליה אימה יתירה" , "ויהא דיבורו עמה
                בנחת" וכן ילמד כל מה שקשור להלכות אישות כדי לשמחה (
                הלכות אישות פרק ט"ו הלכה י"ט)
                כדי לזכות בגבר הגון , על האשה להיות הגונה בעצמה , אשה שמסתובבת בשווקים
                וברחובות ומביאה עצמה לידי ניסיון , תקבל גבר שכל היום מביא את עצמו לניסיונות
                וכבר גילו חז"ל כי סופו של ניסיון הוא ביזיון: "אל תביאני לא לידי ניסיון ולא לידי ביזיון"
                לכן , אם חשקה נפשך להקים בית יציב וטוב , אם חשקה נפשך בשלום בית , עליך 
                לשמור על כבודך וקדושתך עד שיקויים בך: "וידעת כי שלום אהלך"  (בבא מציעא נט.)

                גבר צריך לקבל הדרכה והכוונה טובה , על הגבר לידע כי עיקר תקוות האשה בעולמה
                היא שיהא לה בעל האוהב אותה , וכשהיא רואה שזה אינו , כמעט שקרוב הדבר לפקוח
                נפש מרוב צער ויגון , כי בלי יחס , האשה מרגישה גלמודה וחיה כאחת האלמנות , כך 
                כתב מרן הרב יעקב ישראל קנייבסקי זצוק"ל , כי הגבר חייב להראות אהבה וקירוב, 
                כי אשה שלא תקבל חום ואהבה מבעלה , באופן טבעי תחפש זאת במקום אחר ר"ל.
                זו הסיבה העיקרית להפרת שלום הבית בדור האחרון (צירפתי לך הרצאה מרתקת בנושא למטה)


                איך אפשר לוותר על כל המחמאות ותשומת הלב.
                זה באמת לא דבר פשוט , אשה שהורגלה לקבל חום ואהבה מבחוץ באמת צריכה לעשות 
                תשובה שכן לימדונו חז"ל כי "כל כבודה בת מלך פנימה" , אם אשה כל היום מסתובבת
                בחוץ זה לא ממש מעיד על יראת שמים וצניעות , שכן צניעות אינה רק בלבוש, אשה
                צריכה להיזהר לא להכשיל את הרבים ולשמור על צניעות במחשבה דיבור ומעשה

                הנביא כבר הזהיר אותנו שלא נאבד תכליתנו בעולם.
                גלה עמי מבלי דעת (גלות הדעת) הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע , שמים חושך לאור 
                ואור לחושך, שמים מר למתוק ומתוק למר , חכמים בעיניהם מצדיקי רשע , ופרחם כאבק
                יעלה כי מאסו את תורת ה' ואת אמרת קדוש ישראל ניאצו,,, (קטעים מהנביא ישעיה בפרק ה') 

                על זה כתב הרמח''ל במסלת ישרים פרק ג', שיצר הרע מטעה את האדם עד שרואה
                את הרע כאלו הוא ממש טוב, ואת הטוב כאלו הוא רע, ומתוך כך מתחזקים ומחזיקים
                במעשיהם הרעים , וכל זה מפני היותם תחת החשך וכבושים המה תחת ממשלת יצרם.
                אך אותם שכבר יצאו מן המאסר הזה הם רואים האמת לאמתו.


                רווק ורווקה לא יכולים להבין את תכלית החיים כמו נשוי ונשואה.
                הרמח"ל מביא משל יפה שאני בטוח שיעביר לך את המסר בצורה הכי פשוטה וברורה
                משל למה הדבר דומה? משל לגן יפה שממוקם ממש לפני ארמון המלך , בגן יש המון
                שבילים חלק קטן מהם מוביל לארמון וחלק גדול מהם לא מוביל לשום מקום. השבילים
                דומים מאוד וכל מי שלא מכיר את הדרך מתבלבל ונכנס לשבילים שלא מובילים לארמון.
                רק מי שכבר מצוי בתוך הארמון יכול להזהיר את האחרים לבל יטעו בשבילים הכוזבים
                כי הוא כבר מצוי בארמון ויודע טיב השבילים ובקיא בהם. כך מי שכבר מושל ביצרו כבר
                מכיר את הבלי העולם ויודע מה תכליתו ומה מטרתו , מה אמת ומה שקר , ממה כדאי
                להיזהר ולהישמר. גם בת מלך נשואה , כבר יודעת לזהות נערים פוחזים ובחורים 
                מתהוללים שכל עניינם הבל ואינם מכוונים אל התכלית. ולכן רק החכמים שכבר
                הקימו בית וזכו לקנות יציבות בנפשם וזכו שיש פת בסלם , רק הם מסוגלים
                לייעץ , לכוון ולהדריך את מי שבאמת חפץ לידע האמת. 


                הבטחה מגדול ישראל שאחרי החתונה החשיבה משתנה.
                החזון איש גילה כי לאחר הנישואין חל מהפך עצום אצל האשה , אם עד עכשיו הייתה
                רגילה לקבל תשומת לב מהסובבים אותה , ברגע שהיא מתחתנת היא כורתת ברית עם
                בעלה וכל טבעה משתנה: טבע האשה להתענג על חינה בעיני בעלה ואליו עיניה נשואות".

                לאחר שהטיל הנחש זוהמתו באשה והצליח להביא אותה לידי חטא נתפסה האשה
                כקלת דעת ולכן יוחדו לה שלוש מצוות חלה נידה והדלקת נר שבת , לכפר על "החטא
                הקדמון" בעניין הנחש , רמז לדבר ניתן למצוא בר"ת נחש (נידה , חלה , שבת) 
                כמו כן כשם שנענש אדם , נענשה גם חוה "ואל אשך תשוקתך והוא ימשול בך"

                אולם , ברגע שמקימים בית של תורה המושג "ימשול בך" מקבל משמעות אחרת ממש
                ימשול מלשון ממשלה , וכשם שהנתינים הם אלה שבוחרים את הממשל , כך בבית של
                תורה האשה היא זו שממליכה את בעלה עליה מרצונה , היא הופכת אותו למלך עליה
                בגלל שהוא מתייחס אליה כאל מלכה והדברים נפלאים ועמוקים. מכאן על כל אשה
                להבין שכל זמן שהיא רווקה היא צריכה להישמר מקליפת "נחש" , אם תשמור על
                נידה , חלה , שבת , סביר מאוד להניח שתצליח לגבור על קליפת הנחש , אם לא
                סביר מאוד להניח שעלולה ליפול בפיתוי הנחש ויטיל בה נחש ארסו ח"ו.
                לאחר נישואיה הרבה יותר קל יהיה להתמודד עם קליפת נחש שכן תורת בעלה
                שומרת עליה ומגינה עליה , "מגנא ומצלא" , ובעלה מייקר אותה וגובר ערכה בעיניו

                שאלות ותשובות דומות.
                1) רציתי להתייעץ בנוגע לצניעות בני לבין חבר שלי זה ממש חשוב
                2) שידוכים - הבחור רוצה לעבוד רוצה רדיו חרדי ומסעדות מה דעתך הרב?
                3) חוסר החלטיות - היא מפחדת מהתחייבויות היא טיפוס של חופש וריגושים
                4) עשינו הפסקה כדי להתחזק והוא הודה שבגד בי עם אשה אחרת מה לעשות? 
                5) ביטול חתונה - התביישתי לדבר על זה ובסוף הפסדתי הכל אני רוצה לשים קץ לחיי
                 
                לסיכום: יופי בלא יראה אינו שווה מאומה, על יופי כזה נאמר: "שקר החן והבל היופי"
                אשה שלא שומרת על צניעות ומסתובבת בשווקים וברחובות ומחייכת לכל עובר ושב
                ושמחה שמביטים בה ואף מגלה דעתה שנוח לה עם זה , מעידה על עצמה שאינה 
                עושה לשם שמים , כפי שראינו בגמרא מעשה שהיה עם בתו של רבי חנינא בן תרדיון
                שהייתה מהלכת לפני גדולי רומי והיו מביטים ביופייה ואמרו: "כמה נאות פסיעותיה
                של האהש הזאת , מיד דקדקה בפסיעותיה ופסעה יפה (שפסעה פסיעות נאות ויפות בכוונה)
                וסופה שנענשה והושיבוה בקובה של פרוצות (בקובה אומר רש"י: אוהל של זונות) 

                אם ה' יתברך חנן אותך ביופי מיוחד , אני מציע שתשמרי אותו לבעלך ואני מברך 
                אותך שתזכי להינתן בחיק ירא שמים ולא בחיקו של פוחז עם הארץ שלא ידע
                להעריך אותך. כדי לזכות בחור הגון , אני מציע שתתפללי לה' מעומק הלב
                שיזמן לך בחור הגון בעל מידות טובות שיהיה ראוי לך ואת תהיי ראויה לו

                נ.ב - כשתעברי הדרכת כלות תלמדי כמה חשובה המחשבה , אנשים לא מייחסים
                חשיבות לקדושת המחשבה והם מאפשרים לדמיון שלהם לשוטט במחוזות אסורים
                ואינם יודעים כי נתינת דרור לדמיון פוגעת אך ורק בהם , כל תמונה ותמונה שאדם
                רואה חקוקה בזכרונו ואם צופה בנשים הרי שפוגם בנפשו וכבר גילו לנו חז"ל
                כי "כל הצופה בנשים סופו בא לידי עבירה" (נדרים כ.) עאכ"ו אשה שמכשילה את
                בחורי ישראל ומכשילה אותם על כגון זה נאמר: "כל המכשיל את הרבים אין מספיקין
                בידו לעשות תשובה" (תשובתה של מכשילת הרבים אינה קלה ויש השלכות לא פשוטות להכשלת הרבים) 
                בזמן הייחוד על הגבר לייחד מחשבתו באשתו ועל האשה לייחד מחשבתה בבעלה
                אם חלילה צף ועולה לו דימיון אחר הדבר עלול לפגום בילדים ולגרום שיהיו בעלי
                אופי שמזומן לפשיעה ומרידה כדין בני תשע מידות רחמנא ליצלן (מהם בני תשע מידות?) 

                     
                    
                .
                 



                תגיות:
                ריגושים תאווה יופי מיוחד יופי נדיר מתחילים איתי מחמיאים לי מסתכלים עלי כמה נאות פסיעותיה של ריבה זו
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר